Zadzwoń do nas

 

Każdy inny - wszyscy równi. Wsparcie Szkoły Podstawowej w Leśnej

 

Gmina Lipowa uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej na realizację projektu pn. „Każdy inny - wszyscy równi. Wsparcie Szkoły Podstawowej w Leśnej” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

Zadania i działania, które będą realizowane w projekcie w roku szkolnym 2024/2025 i 2025/2026 to:

  • udzielanie kompleksowego wsparcia dla uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi (SPE) ze Szkoły Podstawowej w Leśnej zwłaszcza poprzez:
  1. a) organizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych:
  • „Cudowne czytanie” – łącznie dla 24 uczniów klas 1-3
  • "Rozumiem, co czuję" - łącznie dla 10 uczniów klas 1-3
  • „Sprawnie liczę” – zajęcia z matematyki- łącznie dla 32 uczniów klas 4-8
  • "Równaj szanse" - Zajęcia z matematyki - łącznie dla 32 uczniów klas 4-8.
  • "Sprawne rączki" - łącznie dla 16 uczniów klas 1-3
  • „Wyrównuję swoje szanse” – j. polski - łącznie dla 16 uczniów klasy 8.
  • „Spotkajmy się przy "słowie" - zajęcia logopedyczne - łącznie dla 20 uczniów
  • „early birds” – j. angielski - łącznie dla 24 uczniów z klas 1-3
  • Zabawy z j. polskim - łącznie dla 16 uczniów klas 4-7
  1. b) organizacje zajęć rozwijających umiejętności uczenia się:
  • „Myślę, rozumiem i wiem" - Gry i zabawy edukacyjne - łącznie dla 24 dla uczniów klas 1-3.
  • „Z pędzlem przez świat" - łącznie dla 24 osoby dla uczniów klas 1-3.
  • Kółko dziennikarskie (foto-video) - łącznie dla 16 uczniów, w pierwszym roku  realizacji uczniowie z klas 6-8, w drugim roku projektu: uczniowie klas 1-5,
  • Design Thinking – łącznie dla 10 uczniów
  • Mindfulness - trening uważności - łącznie dla 10 uczniów
  • Zajęcia „English friends” – łącznie dla 16 uczniów z klas 4-6
  • konwersacje w j. angielskim – łącznie dla uczniów z klas 7-8

2)  zakup niezbędnego wyposażenia, w tym sprzętu ICT, pomocy dydaktycznych na potrzeby realizacji w/w wsparcia;

3) organizację warsztatów dla kadry nauczycielskiej w zakresie podniesienia kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami oraz w zakresie procesu integracji uczniów i radzeniu sobie z ich trudnościami.

Grupy docelowe projektu:

Projekt skierowany jest do 133 osób (76 K, 57 M) - uczniów i uczennic biorących udział w edukacji podstawowej ze specjalnymi potrzebami  rozwojowymi i edukacyjnymi ze Szkoły Podstawowej w Leśnej.

Dodatkowo w ramach szkoleń wezmą udział 15 osób (14 K,1 M) z kadry nauczycielskiej zatrudnionej w szkole.

Cel projektu:

Celem głównym Projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych 133 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej w Leśnej, poprzez zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, tak by w przyszłości umożliwić im dalszy  rozwój osobisty oraz możliwość pełnego uczestnictwa w życiu społecznym.

Dotyczy to także kompetencji kadry w zakresie diagnozowania i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych dzieci, na tym etapie edukacji poprzez podniesienie umiejętności i nabycie dodatkowych kwalifikacji 15 nauczycieli do dnia 31.07.2026 r..

Dzięki wdrożeniu kompleksowych działań dydaktycznych i organizacyjnych wzbogacających zakres i jakość oferty edukacyjnej na rzecz wsparcia uczniów w okresie: 01.07.2024-30.06.2026.

Efekty i rezultaty projektu:

Realizacja projektu będzie miała wpływ na  zwiększenie szans edukacyjnych uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi z obszaru Gminy Lipowa,  przezwyciężenie zdiagnozowanych problemów i barier. Dodatkowo pozwoli na ich harmonijny rozwój, nabycie wiedzy i rozwój kluczowych kompetencji oraz umiejętności praktycznych, a w konsekwencji na zwiększenie szans na rynku pracy. Przedsięwzięcie przyczyni się również do ukształtowania właściwych postaw życiowych i włączenia w życie społeczne.

Realizacja projektu wpłynie na podniesienie kompetencji i wiedzy kadry nauczycielskiej w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami oraz procesu integracji uczniów  i radzeniu sobie z ich trudnościami.

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 435 883,75 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 414 089,56 zł

#FunduszeUE

 #FunduszeEuropejskie

 

Narzędzia dostępności
Projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej Projekty finansowe ze środków Unii Europejskiej Projekty finansowe ze środków Unii Europejskiej - ARCHIWUM